جزئیات تغییر دفترچه‌های کنکور 1401 اعلام شد

,

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر اینکه در کنکور 1401 تغییراتی در جهت برگزاری بهتر، آرامش و امنیت بیشتر درنظر گرفته شده است، گفت: در سه گروه آزمایشی ریاضی، تجربی و علوم انسانی تعداد دفترچه‌ها بیشتر می‌شود، با این روند کار سازمان سنجش سخت‌تر اما کار داوطلبان راحت‌تر می‌شود.

وی افزود: یک دفترچه عمومی با پاسخنامه مجزا با 100 سؤال و 75 دقیقه وقت درنظر گرفته ‌شده است. این دفترچه‌ها شخصی‌سازی شده و مختص هر داوطلب است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: در آزمون اختصاصی گروه ریاضی دو دفترچه درنظر گرفته شده است. دفترچه شماره 2 شامل درس‌های ریاضیات با 50 سؤال و 80 دقیقه زمان و دفترچه شماره 3 شامل درس فیزیک با 40 سؤال و 50 دقیقه زمان، شیمی با 30 سؤال و 30 دقیقه زمان در سه پاکت و در سه نوبت به داوطلبان داده می‌شود.

وی درباره دفترچه های گروه تجربی کنکور ۱۴۰۱ گفت: در این گروه نیز ۲ دفترچه اختصاصی درنظر گرفته شده است، دفترچه شماره 2 شامل ریاضی و زیست‌شناسی است. ریاضی 30 سؤال با 50 دقیقه، زیست شناسی 50 سؤال با 40 دقیقه و در مجموع 80 سؤال با 90 دقیقه درنظر گرفته شده است.

پورعباس ادامه داد: دفترچه سوم این گروه شامل فیزیک، شیمی و زمین‌شناسی است. فیزیک 30 سؤال با 37 دقیقه، شیمی 35 سؤال با 37 دقیقه، زمین‌شناسی 20 سؤال با 16 دقیقه و در مجموع 85 سؤال با 90 دقیقه درنظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد که بهیاران نیز دفترچه اختصاصی دارند که شامل 35 سؤال با 20 دقیقه زمان است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: این گروه دو دفترچه اختصاصی دارند، دفترچه شماره 2 شامل درس ریاضی با 20 سؤال و 25 دقیقه زمان، اقتصاد 15 سؤال با 10 دقیقه، زبان فارسی 30 سؤال با 30 دقیقه زمان، علوم اجتماعی 20 سؤال با 15 دقیقه زمان و در مجمو 85 سؤال با 80 دقیقه زمان درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: دفترچه شماره 3 این گروه شامل زبان عربی 20 سؤال با 15 دقیقه، تاریخ و جغرافیا 30 سؤال با 25 دقیقه. فلسفه و منطق 20 سؤال با 20 دقیقه، روانشناسی 20 سؤال با 15 دقیقه و در مجموع 90 سؤال با 80 دقیقه درنظر گرفته شده است.

به گفته پورعباس، گروه هنر یک دفترچه اختصاصی با 165 سؤال و 160 دقیقه زمان و گروه زبان با 70 سؤال و 105 دقیقه زمان درنظر گرفته شده است.

* مغایرت در معدل قبولی را ملغی می‌کند

وی به داوطلبان تأکید ‌کرد حتما در درج معدل خود توجه داشته باشند، چرا که مغایرت در معدل، قبولی آنها را ملغی می‌‌کند و خاطرنشان کرد: پنج نوبت فرصت به داوطلبان داده می‌شود تا معدل  خود را اصلاح کنند، در غیر این صورت در صورت مغایرت، قبولی آنها در کنکور ۱۴۰۱ ملغی می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۱  به طور ویژه درنظر گرفته شده است، گفت: همکاری و هماهنگی با حوزه حفاظتی و امنیتی در سطح بالایی قرار دارد. هرگونه وسیله غیراستاندارد از جمله پاک‌کن، خودکار، عینک غیراستاندارد به منزله تقلب لحاظ می‌شود. دستگاه‌های امنیتی حتی عضویت داوطلبان در کانال‌ها و سایت‌هایی که تبلیغات کنکوری دارند را  تقلب تلقی می‌کنند و داوطلبان از پروسه آزمون حذف می‌شوند.

لینک خبر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *