هندسه 1 (هندسه پایه) – نظام قدیم – مساحت 2 بخش اول- استاد بیگی

, ,

کتاب: هندسه 1 و 2 نظام قدیم
مبحث: مساحت 2 بخش اول
استاد: بیگی

این ویدیو شامل مبحث مساحت 2 بخش اول هندسه پایه نظام قدیم است، که توسط استاد بیگی تدریس شده است. این مجموعه فیلم آموزشی ریاضی توسط انتشارات خوشخوان و تعاونی دانش پژوهان صادق تولید شده است.
در جلسه ششم به توضیح مبحث مساحت از هندسه 1 پرداخته می‌شود.

در این بخش قبل مساحت به بررسی مبحث مساحت، تعریف مساحت، روش محاسبه مساحت مثلث، به دست آوردن ضلع یا ارتفاع مثلث از طریق مساحت مثلث، استفاده از سینوس زاویه بین دو ضلع برای محاسبه مساحت مثلث، محاسبه مساحت مثلث از طرق قاعده هرون، حل تست با استفاده از روابط مساحت مثلث و هرون پرداخته می‌شود.

همچنین در قسمت مساحت 1، مساحت متوازی الاضلاع با استفاده از ارتفاع و ضلع یا رابطه ضرب سینوس زاویه بین دو ضلع در طول دو ضلع، مساحت چهارضعلی دلخواه از نصف ضرب دو قطر در سینوس زاویه بین قطرها، مساحت چهارضلعی‌ها با دو قطر عمود بر هم، روش‌های محاسبه مساحت لوزی، محاسبه مساحت مربع و مستطیل که حالت خاص از متوازی الاضلاع یا لوزی هستند و حل تست‌های نمونه جذاب و کنکوری پرداخته می‌شود.

در بخش مساحت (2) به بررسی مبحث مساحت، نکات میانه و مساحت مثلث (تقسیم مثلث به دو مثلث هم مساحت با رسم میانه)، مرکز ثقل مثلث (محل برخورد میانه‌های اضلاع – تقسیم مثلث به شش مثلث هم مساحت)، مساحت‌های ایجاد شده در ذوزنقه بر اثر ترسیم دو قطر و … پرداخته می‌شود.

همچنین، نسبت مساحت‌های با ارتفاع‌ها یا قاعده‌های برابر و … در تست‌های مختلف پرداخته می‌شود.

مشاهده ویدیو در آپارات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *